sâmbătă, 8 septembrie 2012

Raspunsuri Quiz

Acum cateva zile, inaintea de a pleca la Craiova, am postat un quiz cu 2 intrebari relativ simple la care doream totusi sa vad cati gasesc raspunsul corect. Din pacate nimeni nu a gasit raspunsul corect la ambele intrebari.
Cei care nu stiti despre ce quiz este vorba sau doriti sa il revedeti pentru a avea in fata enuntul problemelor il gasiti aici .

Acum, dupa cum am promis atunci va postez si raspunsurile corecte la cele 2 cu rationamentul simplu prin care am ajuns la ele. Bine, de fapt doar  la prima era nevoie de rationament, al doilea l-am pus datorita unor contradictii la care pana la urma am avut castig de cauza, raspunsul meu fiind sustinut atat de numerosi studenti de la facultatea de automatica unde sunt eu dar si de profesori universitari carora le-am adresat intrebarea in cauza si au dat acelasi raspuns si acelasi rationament pe care il stiam si eu.

1. La probleme de acest gen se aplica principiul de proportionalitate resursa-productie-timp.
Adica, ca sa dau exemplu pe problema :
- ai 1.5 resursa care creeaza 1.5 productie in 1.5 timp
- daca dublezi resursa se dubleaza si productia dar timpul ramane intact.
- Asa am ajuns la 3 resursa da 3 productie in 1.5 timp.
- Daca pastrezi resursa si dublezi timpul se dubleaza si productia.
- Asa ajungi la 3 resursa da 6 productie in 3 timp.
Iar restul sunt simple calcule matematice. Mai exact :

Daca 1.5vaci dau 1.5litri in 1.5 zile => 3 vaci dau 3 litri in 1.5 zile de aici rezulta implicit ca 3 vaci dau 6 litri in 3 zile => 3 vaci dau 2 litri/zi implicit o vaca da 2/3 litri/zi.
Iar intrebarea era cat produc 7 vaci in 7 zile.
Deci 7x7x2/3=32.(6) .

2. Intrebarea era cat face 10-7+3= .
    10-7+3=6  deoarece in acest caz avem prezente doar adunarea si scaderea care sunt operatii matematice de ordinul I, iar cand apar doar operatii matematice de grad egal asa cum avem noi aici nu exista conceptul de operatie prioritara decat daca intervin paranteze, altfel, ca si in cazul nostru, operatiile se rezolva exact in ordinea in care sunt puse.

Sper ca a fost interesant si astept comentarii in caz ca este ceva in neregula la raspunsurile date, dar astept si motivul nu doar comentarii de genul "ba nu la problema x rezultatul e y".
Daca aveti o alta parere trebuie sa aveti si un rationament prin care sa sustineti acea parere.
Va multumesc.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu