marți, 10 iulie 2012

Obstacole false pentru biciclisti

Revin cu un nou articol in cadrul concursului "Bicicleta Rosie", concurs organizat de Coca-Cola cu ajutorul unora dintre cei mai importanti blogeri romani . Avem drept subiect de discutie cam care ar fi obstacolele false pentru biciclisti, fapt destul de simplu pentru ca nu exista obstacole false , pentru ca daca ar fi false nu ar mai fi obstacole . Acum serios, acestea practic sunt doar scuze , pentru ca desi exista, totusi sunt obstacole care pot fi evitate, ca nu e ca si cum iti iese unu cu 150km/h in fata si nu ai unde si cand sa mai virezi ca oricum te salta pe capota, ala este un obstacol adevarat .
Am vazut ca lumea tot comenteaza gen "nu ii suport pe biciclistii care trec pe trecerea de pietoni", fapt ce totusi ramane la mica intelegerea a biciclistului cu soarta. Mai exact corect este ca biciclistul sa coboare si sa treaca pe langa bicicleta pe trecere, in calitate de pieton .
Si eu mai trec cateodata pe trecere "calare" pe bicicleta dar o fac numai daca sunt sigur 100% ca nu incurc pe nimeni , atat soferi cat si alti pietoni, sunt genul care evita pe cat posibil conflicte stupide.
Alte asa zise obstacole false ar cam fi "minunatele" piste de biciclisti, care dupa ce ca sunt extrem de putine si doar in orasele mari mai sunt si amplasate total eronat si cu tot felul de obstacole pe ele, insa este vorba de obstacole pe care in proportie de 99% le poti evita . Eu aleg solutia cea mai sigura si ca sa nu imi macin degeaba nervii cu toti marlanii care se opresc de vorba,la o tigare, sa scrie un mesaj, sau cine stie ce altceva, prefer sa evit pistele pentru ca sunt probabilitati mai mari sa am un incident pe pista decat in afara ei.
Cat despre baietii buni din trafic ce sa spui ... Pe majoritatea ii poti evita tu. Este un fapt foarte simplu si foarte logic ca atata timp cat tu respecti toate regulile de circulatie si mai sti sa si improvizezi cate putin sigur poti evita aproape orice , in afara de cazuri de genul celui explicat mai sus in care vine un nebun pe care chiar nu ai cum sa il eviti .
Oricum eu circul destul de mult cu bicicleta si inca mai am capul pe umeri , sper sa il si pastrez asa si sa nu se transforme cumva vreunul din aceste "false obstacole" in unul real ca e cam greu de scapat atunci ...
Chiar si azi am dat o tura de vreo 10km de plictiseala , ar fi fost mai mult daca nu ar fi caldura asta infernala .
Multumiri lui Sebastian Bargau pentru ocazia de a participa cu un articol la tema propusa de el, celorlalti blogeri organizatori pentru concursul per-ansamblu si http://www.bicicletarosie.ro/ .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu